Stadsklassen

Dag 5 vrijdag 7 juni

Op onze laatste dag van onze stadsklassen gingen we op bezoek naar het Jan Breydel stadion. We kregen hier een leuke rondleiding. We kwamen op plaatsen waar je anders nooit kan of mag komen. Na dit bezoek kregen we voor het laatst een warme maaltijd in de Karmel. Lekkere frietjes. Dan was het terug tijd om naar Meersel-Dreef te rijden. Ik denk dat we zeker mogen terugblikken op een zeer geslaagde stadsklassen.

Voor foto’s klik hier.

Dag 4 donderdag 6 juni

Vanmorgen hebben we lekker ontbeten en picknick gemaakt voor vandaag. Elke dag lekkere sandwiches voor onze picknick, we hebben het hier echt wel goed gehad. Om 9.00 nam 3-4-5-6 de bus naar het volkskundemuseum waar we vanalles leerden over oude ambachten. Daarna zijn we gaan picknicken bij De Rijtjes (het water in Brugge) en gingen we een speurtocht doen in het Groeningemuseum. Ondertussen nam 1-2 de bus om 10.00 naar Chocostory. Daar leerden we over de geschiedenis van cacao en mochten we heerlijke pralines met chocolade proeven. Vervolgens gingen we picknicken bij de Graaf van Gruuthuse en ontmoetten daarna 3-4-5-6 om samen de bootjes te nemen voor een rondvaart door Brugge.

Nadien tijd voor iedereen om een douche te nemen, de meisjes van 4-5-6 speelden kapster voor de meisjes van 1-2-3, tof om te zien. Er kwamen heel wat kunstwerkjes van kapsels tevoorschijn!

Na het eten speelden we een toffe quiz en kregen nog een zakje chips en een klein blikje frisdrank. Hopelijk een rustige nacht en tot morgen!

Voor foto’s klik hier

Dag 3 woensdag 5 juni

Vanmorgen moesten we iedereen wakker maken, dus nog wat kleine oogjes bij het ontbijt. Gegeten, picknick gemaakt en dan op weg naar de bushalte om de bus richting concertgebouw te nemen.

Daar kregen we een interessante rondleiding in het mooie gebouw en nadien mochten we zelf aan de slag om muziek te maken met een computerprogramma, muziek maken met de buizen en muziek maken met de ohmi. Dat was heel tof! Toen zagen we 1-2 en 3 door het raam. Die waren ondertussen ook in Brugge gearriveerd. Zij deden een speurtocht in de stad en namen nadien de bus naar de Karmel om te ravotten op het grote terrein. Ondertussen gingen 4-5-6 naar het Historium. Daar deden we een audiotour doorheen het virtueel museum. Reuzetof! Nadien kregen we een korte rondleiding in de stad naar de plaatsen die in de film aan bod gekomen waren.

Terug in de Karmel hebben de kinderen van 4-5-6 eerst geholpen de kinderen van 1-2-3 te installeren op hun kamers. Nadien hebben we spirelli gegeten en na het avondspel zijn we allemaal op tijd gaan slapen. Tot morgen!

Voor foto’s klik hier

Dag 2 dinsdag 4 juni

De jongens waren vanmorgen iets vroeger wakker dan de meisjes, maar om 7.30 kon iedereen aan de dag beginnen. Eerst wassen, toilet, kamers opruimen en een toffe ochtendgymnastiek die we allemaal enthousiast mee hebben gedaan. Na een lekker ontbijt waarbij we zelf onze picknick maakten, zijn we vertrokken.

Onder een stralende zon door het bos naar Cozmix, de volkssterrenwacht, was een mooie wandeling. We kwamen er na een uurtje wandelen aan en konden nog even spelen en een snoepje eten. We kregen een hele toffe rondleiding door de gids die ons veel kon vertellen over de maanlanding van 50 jaar geleden. Daarna mochten we een kijkje nemen bij de telescoop, maar er was bewolking waardoor we niet goed konden zien. Dat was tof met het dak dat openging. Nadien in een luxueuze zetel naar een film op het plafond kunnen kijken en veel bijgeleerd over de sterrenbeelden.

We picknickten daar en na een klein buitje waar we niet nat werden, zijn we terug gewandeld. Nadien was er tijd voor een briefje en wat rust. Een uurtje later zijn we buiten gaan spelen.

Na het eten gingen we naar het zwembad, maar we kregen onderweg al een voorproefje door een flinke bui… Niet erg, in het zwembad werden we nog wat natter, maar het was er echt supertof. Nadien gedoucht en supermoe, nog even een koek en naar bed. Wat gaan wij lekker slapen… Tot morgen!

Voor foto’s klik hier

Dag 1 maandag 3 juni

Vandaag zijn we om 9 uur vertrokken op stadsklassen met 4, 5 en 6. Nadat we onze bedden hadden opgedekt en ons hadden geïnstalleerd op de kamer, kregen we een lekker middagmaal.

Met goed gevulde buikjes konden we dan vertrekken naar het centrum van Brugge voor een stadswandeling met een leerrijke uitleg van een gids over Brugge.

Wanneer we terug bij de Karmel aankwamen hebben we eerst een 4-uurtje gegeten waarna we het mooie terrein gingen verkennen.

Na de lekkere boterhammen als avondeten hebben we een actief spel in de natuur gespeeld. We speelden kwartet waarbij één van de groepen zelfs 7 kwartetten kon verzamelen. Na het spel waren we nog niet moe en hebben we nog allerhande spelletjes gespeeld op het domein.

Na het spelen buiten hebben we samen met onze klas nog een afsluitmoment gedaan met een hapje en een drankje. Toen was het bedtijd, tot morgen voor het volgende verslag!

Voor foto’s klik hier.

Binnen enkele weken is het zover. De leerlingen van de lagere school vertrekken op stadsklassen naar Brugge. Zowel de leerlingen als leerkrachten hebben er al veel zin in. Op deze pagina gaan jullie foto’s kunnen vinden met een kort verslagje van de uitstappen.

Het adres van onze verblijfplaats is :
De Karmel
Het Kasteel
’t Dreefke
Naam + Klas
Torhoutse Steenweg 406
8200 Brugge

Op school staat er een postbus tot woensdagmorgen 08:15. Daar kan je brieven in deponeren en juf Kris zal deze dan meenemen naar de stadsklassen.